سئو سایت در اصفهان سئو سایت فروشگاهی اصفهان
سئو سایت در اصفهان
23.10.1400
(گاربارینو و استراهیلویتز، 2004)، یا اعتماد به وب سایت (آواد و راگووسکی، 2008؛ ریدل، هوبرت، و کنینگ، 2010؛ سباستین) و همکاران، 2008).در حالی که برخی تحقیقات به تفاوت های جنسیتی و طراحی وب سایت در زمینه خرید آنلاین پرداخته اند، تقریباً هیچ تحقیقی این موضوع را در سراسر کشورها بررسی نمی کند.مشخص است که ترجیحات طراحی متفاوتی در فرهنگ های مختلف وجود دارد (Gefen, Geri, & Paravastu, 2007; Marcus & Gould, 2000) و این ترجیحات پیامدهایی برای اعتماد وب سایت دارند.و رضایت از وب سایت (Cyr, 2008). اغلب، محققان از ابعاد فرهنگی هافستد (1984) برای مقایسه فرهنگی از پیش تعیین شده بین کشورها استفاده کرده اند (وینک و برنگمن، 2010). یکی از این ابعاد مورد علاقه در تحقیق مجدد، فرهنگ های مردانه- زنانه است. به طور کلی، مردانگی به جوامعی اطلاق می شود که برای رقابت یا استقلال ارزش قائل هستند، در حالی که زنانگی به ارزش های اجتماعی مانند ملایم بودن یا دلسوز بودن اشاره دارد (Hofstede, 1984؛ Srite & Karahanna, 2006). شواهدی وجود دارد که نشان میدهد تفاوتهای جنسیتی ممکن است مدل پذیرش فناوری (TAM) را در فرهنگهای مختلف تعدیل کند، و این رابطه ممکن است در فرهنگهای مردانهتر در مقابل فرهنگهای زنانهتر متفاوت باشد.در یک مطالعه مستقر در اسپانیا، سانچز-فرانکو (2006) تأثیر جنسیت بر پذیرش و استفاده از وب را با استفاده از یک TAM با رتبه بندی دقیق که در آن جریان و نگرش نیز در نظر گرفته شده بود، بررسی کرد. یافتهها نشان داد که همانطور که انتظار میرفت، زنان در دستهای از ویژگیهای تحت عنوان «اجتماعی-عاطفی، بیانگر و جهتگیری بینفردی» از مردان پیشی میگیرند، در حالی که مردان در خوشهای به نام وظیفهمحور، ابزاری و عاملی از مردان بیشتر میشوند (همان، ص 22). ). با این حال، غیر منتظره و بر خلاف تحقیقات قبلی، سهولت درک شده بر نگرش مردان بیشتر از زنان تأثیر گذاشت. سانچز-فرانکو نشان می دهد که رتبه بندی مردانگی متوسط برای اسپانیا ممکن است نتایج کلی این مطالعه را کاهش داده باشد. به طور مشخص تر، او پیشنهاد کرد که "رتبه مردانگی بالا نشان می دهد که کشور درجه بالایی از تمایز جنسیتی را تجربه می کند."
- ۰۰/۱۰/۲۳